Hitta dina favoriter

Välj ur ett av de bredaste sortimenten på marknaden och mixa din egen vinlåda eller välj en av våra färdigkomponerade temalådor.

Vin på väg

Trygg E-handel ska också vara bekväm och snabb. Våra mest populära viner levereras på bara 1-3 dagar! Det är snabbast i Sverige det!

Levererat och klart

Vinerna kommer hem till din dörr, alternativt till närmaste Best Transport-depå eller City Gross-butik. Betala via Klarna när du fått ditt vin.

Så handlar du
Bodegas Sojosa Nitus Cava Brut Reserve
Pinoso Torre del Reloj, Monastrell, Pinoso, Alicante 2013

Vad tyckte du?

Pinoso Torre del Reloj, Monastrell, Pinoso, Alicante 2013

Spanien, Alicante, 750 ml, 14%

Vill du köpa denna produkt?

Anmäl intresse här om du vill att vi meddelar dig om vi får in vinet igen.

Årgång

2013

Druvor

Merlot, Mourvèdre, Tinta Fino

Alkoholhalt
14%
Flaskstorlek
750 ml

Kundbetyg


Vad tyckte du?

Detta vin är ännu inte betygsatt av våra kunder.
Betygsätt detta vin från 1 till 5.
Klicka på en stjärna för att betygsätta.

0/5051

Vinet & maten


Recept som passar detta vin

Vinet

En ung kvindelig vinmager har fået frie hænder til at lave den bedst mulige vin og leverer nogle af regionens bedste vine. Dyb farve; overdådig frugt, bær og krydderi, fyldig, afrundet og lang. Herlig vin, som med rette får meget ros af kritikerne, når den smages. "Reloj" tårnet er vartegn for Pinoso, en malerisk lille by i bjergene bag Alicante. Byens vinkælder er under en ny generation helt moderniseret. I dag er høsten stort set økologisk. Reloj er ikke certificeret endnu.

Producenten

Staden Pinoso ligger i den västra delen av provinsen Alicante ca 600 meter över havet. Det är ca 50 km från staden Murcia och ca 70 km från Benidorm, den kända spanska turistorten. La Bodega de Pinoso bildades som ett kooperativ 1932, men traditionen av vinframställning i staden går flera århundraden tillbaka. Huvudsyftet med kooperativet var att föra samman odlarna i området för att förhindra att gamla familjevingårdar försvann eller tappade i inflytande - en klassisk tanke om att tillsammans kan man vara starka i förhållandet till andra aktörer som kanske säljer och marknadsför vinerna. I början av 2000-talet bestämde sig La Bodega de Pinoso att börja sälja sitt vin under kooperativets eget varumärke och anamma ekologiskt jordbruk, och därmed inleddes en ny era.