Snabb hemleverans via valfritt transportbolag

Via våra partners, Best Transport och Airmee, kan du beställa hemleverans till de allra flesta av Sveriges 50 största orter.

Beställer du senast söndag så kan du få ditt vin redan på onsdag. Beställer du senast onsdag så kan du få leverans redan på fredag kväll (gäller ej under sommarveckorna). Detta gäller våra snabbaste leveranssätt märkta med . Lokala avvikelser förekommer, så det bästa är om du går in på www.winefinder.se och skriver in ditt postnummer på startsidan. Då får du veta exakt när du kan få din nästa beställning.

Läs mer om "När och hur får jag mitt vin" här nedanför.

 

Våra fraktalternativ – välj själv vad som passar dig

Hemleverans – endast 39 kr!

Våra partners transporterar för din räkning ditt vin hem till dig. De levererar dina viner ända hem till dörren på en tid (dag- eller kväll) som du väljer. En enhetlig fraktavgift på 39 kronor tillkommer - oavsett hur mycket du beställer och hur många vinbeställningar du gör inom gällande leveransdeadline. Med hemleverans kan du få de snabbaste leveranserna. .

Hämta på valfri Best Transport-depå – 0 kr

Du kan välja att själv hämta din försändelse på din närmaste Best Transport-depå helt kostnadsfritt. Hitta din närmaste Best Transport-depå här. Vid hämtning på Best Transport-depå kan du få de snabbaste leveranserna  .

När och hur får jag mitt vin:

De transportbolag vi samarbetar med levererar dina viner två två gånger i veckan:

  • Beställer du senast söndag, så kan du få du din leverans från och med onsdag mellan klockan 18 och 22.*
  • Beställer du senast onsdag så levererar våra transportpartners från och med fredag mellan klockan 18 och 22 (gäller ej under sommarveckorna).*
  • Du väljer den dag och tid som passar dig i kassan när du lägger din beställning. Det går alltså bra att välja en senare dag och tid om du vill.
  • Beställ online, välj leveransdag och få avisering via SMS när ditt paket är redo att levereras eller hämtas upp.

*Detta gäller på våra ca. 1 000 mest populära viner om du väljer alternativen hemleverans eller upphämtning på Best Transport-depå. Lokala avvikelser förekommer också – samma beställningsdagar gäller för alla, men på vissa orter tar leveranserna någon dag längre. Det bästa är om du går in på www.winefinder.se och skriver in ditt postnummer på startsidan. Då får du veta exakt när våra transportpartners kan leverera din nästa beställning.

 

Hur väljer jag leveranssätt och tid?

Leveranssätt och tidpunkt väljer du i kassan. Vilka alternativ som är tillgängliga för just ditt postnummer framgår när du lägger din beställning i kassan.

De transportbolag vi samarbetar med levererar både dag och kvällstid, lite beroende på var du bor. Använd den bokningskalender som du får upp i samband med beställning och välj en dag och tidpunkt som passar dig. Är du ute i god tid kan du välja ett datum många veckor fram i tiden om du vill.

På din orderbekräftelse och faktura så står det fraktbolag du beställt transporten från, din valda leveransdag och tid utskriven. Dubbelkolla att det blivit rätt – om inte kontakta oss på hemleverans@winefinder.se.

SMS-avisering

För att du inte skall glömma din leverans så skickar transportbolaget dig ett SMS när ditt paket är redo att levereras eller hämtas upp.

Har du frågor kring din leverans?

Se var din order befinner sig och hur du kontaktar oss här (detta kräver att du loggar in på www.winefinder.se).

Legitimation obligatoriskt

Oavsett om du beställt att transportbolaget ska leverera hem eller om du hämtar dina viner på något av transportbolagens utlämningsställen, så behöver du, eller någon annan som är över 20 år, ta emot och kvittera leveransen.

Tar du emot vinet själv så måste du uppvisa giltig legitimation. Om ett bud hämtar upp ditt vin på något av transportbolagens utlämningsställen så måste både ditt och budets legitimation visas.

Vänligen ha överseende med att transportbolagens bud och ombud kräver legitimation, även om du är klart över 20 år. Detta är för att försäkra sig om att verkligen följa svensk lagstiftning, samt att se till att verkligen alla får rätt viner!

 

Betalning

Klarna

Våra allra flesta betalningar hanteras av Klarna. Där kan du betala med Klarna direkt, faktura, kort eller överföring från din internetbank.

Kortbetalning

För vissa produkter, eller om du har pengar på ditt vinkonto hos oss alternativt betalar med ett presentkort, så betalar du tills vidare med kort eller faktura i vår gamla kassa.

Vi erbjuder betalning med Visa, Maestro, Mastercard och Eurocard och American Express. Gå in på Mina Sidor och lagra dina kortuppgifter hos PayEx vid ditt nästa köp slipper du krångla med bankdosor och säkerhetskoder framöver. Du kan spara dina kortuppgifter i kassan när du lägger din beställning, eller lägg in det här.

Faktura

Betalar du via Klarna så är betalningstiden normalt 14 dagar. På manuella fakturor från Winefinder gäller 10 dagars betalning.

Autogiro

Via Autogiro så utförs dina betalningar till oss automatiskt på förfallodagen. För dig som vill ha ett vinabonnemang så kan detta vara en tryggt och säker lösning. Inga pengar dras utan att du vet om det – du aviseras i god tid via vår faktura. Du kan alltid stoppa en betalning om något inte stämmer. Du slipper knappa in OCR-nummer eller fylla i blanketter varje gång du ska betala och du riskerar ingen dröjsmålsränta eller förseningsavgift. Du anmäler dig till Autogiro genom att fylla i och returnera vår anmälningsblankett (Autogiroblankett) . Vi tar hand om resten.

OBS! Vi utför alltid kreditkontroll för Autogiro.

Leverans och betalning av förbeställningar

För vissa populära och eftertraktade viner möjliggör vi förbeställning av vinet. Dessa beställs och betalas alltså nu, men har en senare leveranstid via våra leveranspartners. Du kommer att debiteras inom fyra dagar efter din beställning, därefter skickas en orderbekräftelse som värdebevis på ditt köp. Vinerna skickas till dig så fort de finns i lager.

Om vinet är ett förbeställningsvin så framgår detta på vinets presentationssida.

Leverans av primörviner?

Primörviner levereras längre fram i tiden och ligger kvar på fat på slotten tills vinerna levereras till Winefinders skattefria lager där de förvaras för din räkning.

Önskar du hemleverans via våra leveranspartners av dessa viner i framtiden så faktureras svensk moms, alkoholskatt och ev. frakt separat inför hemleveransen. Kontakta oss på ekonomi@winefinder.se så löser vi det!

Läs mer om hur primörviner fungerar under Frågor & Svar - Primörviner.

Har du frågor

Har du frågor kring leveransen via våra leveranspartners av din beställning är du välkommen att kontakta kundservice på 042-311 04 87 eller hemleverans@winefinder.se. Om vinet lämnats över till transportören vidarebefordrar vi gärna din fråga dit. Du kan naturligtvis också ta direktkontakt med Best Transport på din ort.

Om du inte hittar det svar du söker i Frågor & Svar är du alltid välkommen att kontakta oss på 042-311 04 80 eller kundtjanst@winefinder.se. Du får alltid svar inom 24 timmar helgfria dagar. Är du Premiumkund och behöver vägledning eller köptips så är du alltid välkomna att kontakta din vinrådgivare!

Reklamations- och ångerrätt

Hos Winefinder omfattas du alltid av det svenska konsumentskyddet. Du har med andra ord full reklamations- och ångerrätt. Det innebär att du har 14 dagars rätt att ångra ditt köp efter det att vi har tagit emot din beställning. Läs mer om hur du skall göra i våra köpvillkor.