Beställningar inför jul och nyårshelgen

Läs mer om vad som gäller för att du säkert skall få ditt vin innan helgerna här

Sveriges snabbaste hemleverans av vin

Beställer du senast söndag så kan du få ditt vin redan på onsdag. Beställer du senast onsdag så kan vi leverera redan på fredag.

I Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala går vi ännu längre – beställ senast torsdag midnatt och få vinet levererat fredag kväll!*

Läs mer om "När och hur får jag mitt vin" här nedanför

*Gäller våra snabbaste leveranssätt märkta med . Lokala avvikelser kan förekomma.


Fraktfritt eller superbekvämt? Välj själv vad som passar dig:

Hemleverans 139 kr (just nu fraktfritt 0 kr)

Få dina viner levererade ända hem till dörren på en tid (dag- eller kväll) som du väljer. Priset gäller oavsett mycket du beställer och hur många vinbeställningar du gör innan våra deadlines. Med hemleverans kan du få våra snabbaste leveranser .

Hämta på Jetpak 0kr

Du kan välja att själv hämta din försändelse på din närmaste Jetpak-depå helt kostnadsfritt. Hitta din närmaste Jetpak-depå här. Vid hämtning på Jetpak-depå kan du få våra snabbaste leveranser .

Hämta på City Gross 0kr

Helt utan kostnad kan du även välja att hämta din leverans i någon av City Gross många butiker över hela Sverige.

När och hur får jag mitt vin:

Snabba leveranser - för viner märkta med

  • Beställer du senast söndag så kan du få ditt vin redan på onsdag.
  • Beställer du senast onsdag så kan vi leverera redan på fredag.
  • I Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala går vi ännu längre – beställ senast torsdag midnatt och få vinet levererat fredag kväll!*
Detta gäller på våra ca. 1 000 mest populära viner om du väljer alternativen hemleverans eller upphämtning på Jetpak-depå. Leveranssätt och tidpunkt väljer du i kassan.
*Gäller våra snabbaste leveranssätt märkta med . Lokala avvikelser kan förekomma.

Normalleverans

  • Beställer du senast söndag så kan du få ditt vin på fredag.
  • Beställer du senast onsdag så kan vi leverera nästkommande onsdag.
Detta gäller på hela vårt övriga sortiment av viner från världens alla hörn om du väljer alternativen hemleverans eller upphämtning på Jetpak-depå. Leveranssätt och tidpunkt väljer du i kassan.

Samleverans eller flera leveranser?

Beställer du vin från både vårt snabba och normala sortiment, och vill du att allt ditt vin skall levereras samtidigt? Då väljer du samleverans av alla viner när du kommer till kassan. Då är det naturligtvis den lite längre leveranstiden som gäller.

Vill du istället ha de viner du kan så snabbt som möjligt så är det bara att dela upp leveranserna som det passar dig. Eventuell frakt betalas för varje leveranstillfälle.

Leverans via City Gross

För upphämtning på City Gross så finns normalt vinet tillgängligt den andra måndagen efter lagd order. Särskilda upphämtningstider gäller. Läs mer om vad som gäller på just din City Gross butik här. Där kan du också läsa vad som gäller om du missar att plocka upp din beställning i tid.

Hur väljer jag leveranssätt och tid?

Leveranssätt och tidpunkt väljer du i kassan. Använd vår bokningskalender och välj en dag och tidpunkt som passar dig. Är du ute i god tid kan du välja ett datum många veckor fram i tiden om du vill.

På vissa orter kan du välja att speditören (Jetpak) istället kontaktar dig och levererar efter överenskommelse. Vilka alternativ som är tillgängliga för just ditt postnummer framgår när du lägger din beställning i kassan.

Att välja tid är alltid bäst. Vi levererar både dag och kvällstid, lite beroende på var du bor. Väljer du istället att bli kontaktad av Jetpak för överenskommelse av leverans, så kan du få dina varor tidigast dagen efter dina varor anlänt till Jetpak.

Så för garanterat snabbaste leverans - bestäm en tid i kassan när du checkar ut!

Legitimation obligatoriskt

Oavsett om beställt hemleverans, eller hämtar dem på något av våra utlämningsställen, så behöver du, eller någon annan som är över 20 år, ta emot och kvittera leveransen.

Tar du emot vinet själv så måste du uppvisa giltig legitimation.

Om ett bud hämtar upp ditt vin på något av våra utlämningsställen så måste både ditt och budets legitimation visas.

Betalning

Våra allra flesta betalningar hanteras av Klarna. Där kan du betala med Klarna direkt, faktura, kort eller överföring från din internetbank.

För vissa produkter, eller om du har pengar på ditt vinkonto hos oss alternativt betalar med ett presentkort, så betalar du tills vidare med kort eller faktura i vår gamla kassa.

Kortbetalning

Vi erbjuder betalning med Visa, Maestro, Mastercard och Eurocard och American Express. Gå in på ’Mina Sidor och lagra dina kortuppgifter hos PayEx vid ditt nästa köp slipper du krångla med bankdosor och säkerhetskoder framöver. Du kan spara dina kortuppgifter i kassan när du lägger din beställning, eller lägg in det här.

Faktura

Betalar du via Klarna så är betalningstiden normalt 14 dagar.

På manuella fakturor från Winefinder gäller 10 dagars betalning.

Autogiro

Via Autogiro så utförs dina betalningar till oss automatiskt på förfallodagen. För dig som vill ha ett vinabonnemang så kan detta vara en tryggt och säker lösning. Inga pengar dras utan att du vet om det – du aviseras i god tid via vår faktura. Du kan alltid stoppa en betalning om något inte stämmer. Du slipper knappa in OCR-nummer eller fylla i blanketter varje gång du ska betala och du riskerar ingen dröjsmålsränta eller förseningsavgift. Du anmäler dig till Autogiro genom att fylla i och returnera vår anmälningsblankett (Autogiroblankett) . Vi tar hand om resten.

OBS! Vi utför alltid kreditkontroll för Autogiro.

Leverans av primörviner?

Primörviner levereras längre fram i tiden och ligger kvar på fat på slotten tills vinerna levereras till Winefinders skattefria lager där de förvaras för din räkning.

Önskar du hemleverans av dessa viner i framtiden så faktureras svensk moms, alkoholskatt och ev. frakt separat inför hemleveransen. Kontakta oss på ekonomi@winefinder.se så löser vi det!

Har du frågor

Har du frågor kring leveransen av din beställning är du välkommen att kontakta kundservice på 042-311 04 87 eller hemleverans@winefinder.se. Du kan naturligtvis också ta direktkontakt med Jetpak på din ort.

Information om hur du kontaktar City Gross hittar du här.

Om du inte hittar det svar du söker i Frågor & Svar är du alltid välkommen att kontakta oss på 042-311 04 80 eller kundtjanst@winefinder.se. Du får alltid svar inom 24 timmar helgfria dagar. Är du Premiumkund och behöver vägledning eller köptips så är du alltid välkomna att kontakta din vinrådgivare!

Reklamations- och ångerrätt

Hos Winefinder omfattas du alltid av det svenska konsumentskyddet. Du har med andra ord full reklamations- och ångerrätt. Det innebär att du har 14 dagars rätt att ångra ditt köp efter det att vi har tagit emot din beställning. Läs mer om hur du skall göra i våra köpvillkor.